tirsdag 16. juni 2009

Photoshop og drømmen om de fine bildene

Jeg elsker fine bilder og bruker stadig mer tid på å lese fotoblogger og på å se på fine fotografier på nettet. Dette skoleåret har jeg vært så heldig å være lærer for en hyggelig og flink jente som i tillegg til å være ekstremt skoleflink, også har et stort talent inne fotografering. Jeg anbefaler at dere tar en titt innom denne siden for å se på noen av bildene hennes. Jeg er mektig imponert!

Jeg tar mange bilder selv, mest av barna, men jeg kjenner at jeg virkelig ønsker å lære mer og å kunne bruke mer tid på dette. De siste kveldene har jeg, i mangel av å ha noen elevbesvarelser å vurdere, brukt tiden på å "photoshoppe"(siden dette allerede er et verb i engelsk regner jeg med at det snart er det på norsk også). Det er morsomt å se at middels gode bilder kan bli ganske mye bedre ved litt bearbeiding. Kollagen over er av min skjønne 7åring, som for anledningen er en fe på vi i bursdag. Bildene er lett redigert, stort sett har redigeringen bestått i å gjøre de om til svart-hvitt, og jeg har brukt programmet PhotoScape til å lage selve montasjen. Kjapt og greit, og egentlig ganske fint synes jeg.

Ingen kommentarer: