onsdag 23. januar 2008

"La oss blogge, for hverandre..."


I morgen introduserer vi blogging for elevene våre på Sandvika. Jeg har store forventninger om at dette kan bli gøy. Jeg har jo allerede sett hvor fort jeg har blitt "hekta". Selv har jeg jo alltid vært et skrivende vesen. Vet ikke hvor mange timer jeg kunne sitte ved pulten på rommet mitt og skrive alt fra brev og fortellinger, til de mer obligatoriske skolestilene og innleveringsoppgavene som lærere til alle tider har pålagt elevene sine. Jeg må vel likevel innse at mange ser på det å skrive mer som enn plikt og en byrde enn noe man kan finne glede i. Med andre ord kan det være et smart trekk å dempe egne forventninger til elevenes iver og entusiasme over å få nok et sted vi pålegger de å skrive. Men hvem vet, kanskje vil nettopp blogging treffe noe hos noen og gi utløp for innestengt skrivekløe... La oss blogge, for hverandre, og ta vare på de ord vi har!
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: