søndag 20. januar 2008

Lenge leve NSB...

Det blir stadig mer fokus på det å være miljøvennlig. Vi oppfordres til å tenke på hvordan hver enkelt av oss kan bidra til å hjelpe jorda, og gudene skal vite at jeg virkelig prøver. Vi skrur ned varmen i huset, slår av lys i rom vi ikke er, skyller, bretter og stapper melkekartonger, resirkulerer plast og papir, og vi prøver så langt det lar seg gjøre å la bilen stå. I dag hadde jeg tenkt meg inn til Oslo sammen med Charlotte for å besøke lille fetter August, og siden bilen ikke er 100% frisk tenkte jeg at NSB er et strålende alternativ. For en jente på 3 1/2 er det å kjøre tog fra Slependen til Oslo en stor opplevelse, og når mor samtidig frister med at vi skal se på slottet til kongen, kan vel ikke dagen bli bedre. Helt til jeg går inn på NSB.no for å se hvor mye billettene vil koste: 62 kroner en vei! 124 kroner tur-retur! Oppriktig talt; er dette priser som gjør at folk kjører kollektivt? Jeg vurderer sterkt å bytte ut alle mine idèer om at det å kjøre tog kunne være en opplevelse i seg selv, og si at slottet sikkert står der en annen gang også, putte ungen inn i en bil jeg ikke vet om vil gå, og kjøre inn til Tigerstaden.

Ingen kommentarer: