mandag 13. oktober 2008

En god start!

Sist uke introduserte jeg blogging for alle de 60 elevene mine på VG1. Med skepsisen til elevene i fjor relativt friskt i minne var jeg spent på hvordan mottakelsen ville bli, men her hadde jeg ingen ting å frykte. Å si at alle 60 hoppet i taket av begeistring ville være en overdrivelse, men responsen var likevel svært positiv hos flertallet. Stemningen var god, og elevene var raskt ute med å komme med forslag til ulike bloggtitler. De var også svært opptatt av å legge til pekere til andres blogger på sine egne, og resultatet var at vi la pekere til elevenes blogger på klassebloggen, digiTalt. Første bloggoppgave var å skrive to innlegg om norsken, det første et generelt innlegg om sitt forhold til faget, og det andre et innlegg hvor de skulle komme med konkrete forslag til hva de burde gjøre for å bli bedre i nynorsk. Etter å ha skumlest gjennom det de har skrevet må jeg si meg svært fornøyd med de to klassene mine. Her er det mange kloke hoder og mange positive sjeler, og jeg gleder meg til fortsettelsen!

Ingen kommentarer: