torsdag 14. august 2008

Insomnia

Om det er den totalt ødelagte døgnrytmen etter 7 ukers ferie, litt for mye sterk kaffe, eller en generell rastløshet som er årsaken vet jeg ikke, men av en eller annen grunn får jeg ikke sove. Det er veldig mye som surrer rundt i hodet mitt etter første dag på jobben, og en stund virket det svært fornuftig å stå opp og jobbe litt i stedet for å ligge i senga og vri seg. Jeg er ikke lenger like fristet til å jobbe, men jeg har kommet fram til en del mer eller mindre fornuftige ting man kan bruke søvnløse netter til:409479530_1244601f66_m

  • Tømme tørketrommelen og brette nok en stabel med rent tøy.
  • Sjekke samtlige nettaviser for å se om det har skjedd noe nytt de siste 2-3 timene.
  • Se hvor mye en uke i Hellas koster akkurat nå, for så å ergre seg over at ferien faktisk er slutt.
  • Sortere bunken med interiørblader som ligger slengt inn i bokhylla slik at de enten ligger i kronologisk rekkefølge, eller ligger slik at det ser mest mulig stilig ut dersom et av disse interiørbladene skulle fi nne på å komme på besøk og ta et bilde av bladene.
  • Gå inn på It's Learning for å se om det er flere søvnløse lærere logget på.
  • Se på OL; det er ikke ofte jeg har sett så mange seiersseremonier for øvelser jeg egentlig ikke vet hva er.
  • Zappe gjennom alle kanalene på TV i håp om at det skal være noe interessant å se på, bare for å finne ut at seiersseremoniene fra OL er det mest interessante på denne tiden av døgnet.

Uansett hva jeg velger å gjøre blir trolig resultatet det samme: Jeg kommer til å være dødstrøtt på jobb i morgen!

Ingen kommentarer: