søndag 9. november 2008

Ukeslutt

Uke 45 har vært hektisk! De to første dagene var jeg på kurs på Voksenkollen i regi av Osloregionens Europakontor. Jeg har lenge hatt et ønske om å komme med i et nettverk som kan hjelpe til med elev- og lærerutveksling mellom ulike europeiske land, og dette var kanskje første steg på veien. Ikke alt på kurset var like relevant, men det var uansett fint å møte andre lærere i samme situasjon, og å få et lite innblikk i hvordan vår skole kan gå fram for å bli "mer internasjonale".

Tilbake på skolen igjen var det klart for foreldremøte. Jeg synes jeg har vært veldig heldig med mine kontaktelever i år, så jeg var overbevist om at det skulle bli et hyggelig møte. Etter en del diskusjon om realfag og matteundervisning (jeg priser meg lykkelig over at jeg hadde med meg kollega og realist Erlend på møtet!), var det en mor som rakk opp hånden og roste bloggingen vår. Gjett om det var en hyggelig tilbakemelding å få! Jeg har egentlig aldri tenkt over at foreldrene var lesere av verken elevblogger eller klassebloggen, så dette var en positiv overraskelse jeg må ha i bakhodet videre.

Skoleuka ble avsluttet med IKT-konferansen "Tid for digitale løft" på skolen. Dette ble en dag fylt av interessante og inspirerende foredrag. En stor takk til Ann for flott arrangement, og masse skryt til Ingunn for flott innlegg sammen med Arne Krokan!

Helgen har gått med til "vegetering"; batteriene er relativt flate så det er deilig å slappe av sammen med familien. De neste ukene blir travle med store rettebunker og prosjekt som må avsluttes både på jobb og hjemme. Heldigvis tillater mørke høstkvelder at vi murer oss inne med stearinlys og varm kakao. Da hender det faktisk at det er ganske koselig å lese elevenes besvarelser også.

Ha en flott uke!

Ingen kommentarer: