tirsdag 10. februar 2009

Om konferanse, blogging og vinter.

I dag har jeg altså vært på Kongsberg og forsøkt å formidle noen idéer fra engelskundervisningen på Sandvika. Det føles rimelig luksuriøst å få bruke 90 minutter på å fortelle om min egen jobb, og atpåtil få betalt for det! Likevel er jeg såpass uerfaren når det gjelder å holde slike innlegg at jeg er fullstendig utmattet nå i ettertid, og jeg er utrolig glad for at vi skal bruke deler av morgendagen på å se film! Mitt utgangspunkt for innlegget var at jeg ville vise konkrete eksempler på hva vi har gjort de tre siste årene, og når man begynner å oppsummere tre års arbeid, ser en faktisk at vi har gjort ganske mye forskjellig. Det er også nyttig å besøke andre skolen og rett og slett få se med det blotte øyet hvor flott skole vi selv har. Jeg vil tro mange lærere misunner oss god plass, nytt utstyr, lys og luft!

I tillegg til ren vegetering har deler av kvelden blitt brukt til å se gjennom elevbloggene for VG1. Etter jul har de fått relativ omfattende bloggoppgaver, noe som betyr at det begynner å bli en del å lese gjennom på hver enkelt blogg. Mange av elevene i 1STB har tatt av når det gjelder bloggen. De skriver lange og morsomme innlegg på eget initiativ, og de sender den ene utfordringen etter den andre rundt til de andre i klassen. Jeg synes dette er helt herlig, særlig hvis de er flinke til å tagge de ulike innleggene slik at jeg vet hva jeg MÅ lese og hva som bare er for moro.

Ute er det god, gammeldags vinter: det er kaldt og brøytekantene er snart høyere enn bilene her i gata. Ungene storkoser seg utedørs med aking og ski. Det er slik jeg selv husker vintrene fra jeg selv var barn. Neste uke kan vi ta et realt pust i bakken og nyte lange, hvite og fredlige vinterferiedager.

Ingen kommentarer: